۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:                        

پدیده شوم تکفیر به سرعت در حال افول است

پدیده شوم تکفیر به سرعت در حال افول است

کرمانشاه- مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: پدیده شوم تکفیر وتروریست به سرعت رو به افول است و نور حقیقی اسلام در حال درخشش است وهیچ چیز نمی‌تواند نور اسلام را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا امانی امروز چهارشنبه در پیش همایش «همایش ملی جهان شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر» که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) در حدیثی گهربار می‌فرمایند:خداوند متعال قرآن کریم را برای زمان خاصی نازل نفرمودند؛ و لذا مفهموم جهان شمول بودن آموزه های قرآنی و روایات  و حدیث ثقلین بارز است.

وی با یادآوری این مهم که جهان شمول بودن آموزه های دین مبین اسلام و قرآن کریم منحصر به جغرافیای و تاریخ خاصی نیست، افزود: قرآن کریم برای برای مردمانی مشخص و محدود نازل نشده و تمام نوع بشر از انس و جن و حتی احیاء و اموات نیز مورد خطاب قرار گرفتند تا در هر زمان و مکانی به فرامین الهی مراجعه کنند می توانند پاسخ نیازها و دغدغه ها و پرسش‌های خود را بیابند.

دبیر اجرایی همایش ملی جهان شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر با استناد به حدیثی از امام محمدباقر(ع) بیان کرد: اگر قرار بود آیه‌ای از قرآن کریم در مورد قومی نازل شود و با مرگ آن قوم آن آیه نیز مفهوم خود را از دست دهد دیگر از قرآن چیزی باقی نمی‌ماند و لذا تا زمانیکه آسمان‌ها و زمین پابرجاست قرآن هم جریان دارد و پاسخگوی نیازهای نوع بشر خواهد بود.

دکتر امانی با اشاره به مبحث جاودانگی قرآن کریم گفت: اندیشمندان علوم اسلامی و قرآنی اختلافی در این بُعد ندارند و کسی منکر جهان شمولی قرآن نیست اما علی رغم اهمیت موضوع احساس کردیم آنچنان که باید این مسئله تبیین نشده و لذا همایش با این موضوع تعریف شده است.

دکتر امانی با ادامه توضیحات بیان کرد: از گذشته تا امروز که تمدن نوین اسلامی و تمدن وحیانی از سوی مقام معظم رهبری بیان شده به این نتیجه رسیدیم که باید این آموزه هارا در سطح جهان نشر داده شود تا اینکه روزی تمدنی بشری در سراسر جهان شکل بگیرد تا آموزه های الهی حاکم شود.

وی با اشاره به شکل گیری گروهک‌های تکفیری و تروریستی در دنیای امروز گفت: انکار مسئله تروریست و تکفیر خلاف واقع است و این پدیده متاسفانه لطماتی به اسلام وارد کرده اما این پدیده شوم مقطعی است و در دوره‌ای کوتاه از تاریخ بشریت جرقه‌ای زده می‌شود و به سرعت خاموش می‌شود .

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تاکید کرد: جریان تکفیر و تروریست رو به افول است و نور حقیقی و جاودانه اسلام در حال درخشش و تلالو است و هرگز هیچ چیز در این جهان نمی‌تواند نور اسلام را از بین ببرد.

دکتر امانی با بیان اینکه قرآن کریم هدایتگر و راهنمای زندگی انسان‌هاست، افزود: باید به دنبال آسیب‌شناسی در حوزه جهان شمولی قرآن و آموزه‌های اسلامی باشیم و نباید خود را مقهور جریانات تکفیر بدانیم.

کد خبر 3887363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha